23. desember er en av årets største utfartsdager, som regel utsatt for dårlig kjørevær og alltid preget av mange bilulykker. Idet tusenvis av nordmenn satte seg i bilen for å kjøre hjem til sine kjære lille julaften 2017, startet imidlertid en høyst relevant direktesending på P4 i regi av SMFB og BådeOg.
For å minne lytterne om å kjøre pent og ta seg en pause på Circle K, ble det sendt direkte fra hjemme hos en spent mor i Skien mens datteren hennes kjørte hjem til jul fra Stavanger. I alle reklamepauser gjennom dagen inntil datteren hadde kommet trygt hjem kunne lytterne ta del i morens venting, juleforberedelser og budskap til datteren via radioen om å ta det rolig. Fra tidlig på morgenen skapte ekstremværet Birk håpløse veiforhold i store deler av landet. Live-spottene ble lagt inntil kanalens egne oppdateringer om været og kjøreforholdene utover dagen.
– Vi ønsker å bidra med det vi kan for å gjøre trafikken tryggere. Dette ble en annerledes radiokampanje som jeg tror både de på veien som gledet seg til å komme hjem og de som gikk hjemme og ventet kunne kjenne seg igjen i, sier Johan Kraft-Johanssen, Senior Marketing Manager hos Circle K.
SMFB står bak radiostuntet i samarbeid med radiobyrået BådeOg og P4 selv.
– Lille julaften er en spesiell dag i trafikken, en fin anledning til å minne folk i bil om at det er noen der hjemme som er glad i dem og at Circle K er der for dem langs veien. Og radioen er den beste måten å nå ut til folk i bil på, sier kreatør Hans Martin Rønneseth i SMFB.
– Dette har vært et morsomt prosjekt å være med på for vår del. Et stykke nybrottsarbeid innen radioreklame som tok i bruk flatene våre på en relevant måte både for kunden og lytterne, sier sier Terje Dagestad-Larsen, salgssjef hos P4.
Du hører radiopromoen og et utvalg av spottene ved å klikke på lydsymbolene i mediespillervinduet.