Hjemmelaget kampanje for DNB

DNB har nettopp lansert den nye tjenesten «Hjemme fra A til Å», som skal svare på spørsmålene og bekymringene kundene sitter med i disse dager.

– Vi kjente at det var et stort informasjonsbehov der ute, og ville vise at vi tar folks økonomiske bekymringer på alvor. Samtidig så synes vi det er fint å vise et innblikk bak lukkede dører for å vise hvordan det norske folk tilpasser seg og bidrar med det de kan i denne veldig krevende tiden vi er inne i, sier Aina Lemoen Lunde, markedsdirektør i DNB.

Kampanjen er utarbeidet av TRY. Tjenesten er laget av Try Apt og filmen er produsert av Motion Blur, med Lasse Nyhaugen på regi.

96332 bdf3f original
Både produsentene, kreatørene, konsulentene og kunden har jobbet med reklamefilmen fra hjemmekontorene sine.

DNB har i tillegg opprettet en ekstraordinær hjelpetelefon til bedrifter og, i samarbeid med Try Apt, en ny live-chat til personkunder. I chatten ble det besvart over 3000 ulike spørsmål bare i løpet av de første dagene

Alle i hjemmekontor

Både produsentene, kreatørene, konsulentene og kunden har jobbet med reklamefilmen fra hjemmekontorene sine.

– I samarbeid med Motion Blur, venner og kollegaer og markedsavdelingen i DNB har vi sendt ut forespørsler til folk om å filme seg selv i tiden vi er i nå. Vi visste ikke hva vi ville få inn, men vi synes vi har klart å fange stemningen alle sitter med nå, hvor man skaper magi og dramatikk i hjemmene sine samtidig som man undrer seg litt over hva som skjer i denne verden, sier Kristina Skogen fra teamet i Try.

Å lage en ny kampanje på én uke er ikke hverdagskost for Try.

– Det er veldig uvanlig, men det er kanskje det som er fordelen med å jobbe med en kunde og samarbeidspartnere som kjenner hverandre godt og som vet hvilke behov man har, avslutter teamet.

Se filmen her: