Homely slår alarm om alarmbransjen

Brunch har fått boligalarmutfordreren Homely på kundelisten og dundrer løs mot konkurrentene i ny kampanje.

Homely Print Aftenposten 246x3653
Homely Print Aftenposten 246x3652
Homely Print Aftenposten 246x365

I 2020 ble de to største leverandørene av boligalarm i Norge, Verisure og Sector Alarm, dømt av Konkurransetilsynet for ulovlig samarbeid, og fikk gebyrer på henholdsvis 766 millioner kroner og 467,3 millioner kroner.

– Før vi etablerte Homely så vi at noe var riv ruskende galt i dette markedet, og bøtene på til sammen 1,2 milliarder viser jo at vi hadde helt rett. Vi startet Homely for alle boligalarmkunder som ikke ville være med å spleise på denne type forretninger, sier administrerende direktør i Homely, Nadir Nalbant.

I vår inviterte Homely utvalgte byråer til pitch. Kommersiell leder Petter Kildal Forseth forteller at de allerede innledningsvis søkte mot byråer som kunne være utfordrere sammen med Homely. Valget falt på Brunch Oslo som har utviklet alarmselskapets første kampanje.

DSC05632

– Samarbeidet med Brunch har vært forbilledlig. De forstår hva vi vil, og ikke minst har de utfordret oss og bidratt til å gjøre oss tøffere, forteller Kildal Forseth.

Brunch synes det er stas med ny kunde som tør å sparke i fra seg.

– Vi heier på utfordrere. Særlig når de har noen så tydelige verdier som Nadir og resten av Homely-gjengen. Da er det gøy å være tekstforfatter, sier Simen Braathen i Brunch.

Homely og Brunch
Fra venstre: Simen Braathen (Brunch), Stine Wolff Helgesen (Brunch), Hadrian Hiorth (Brunch), Petter Kildal Forseth (Homely), Nadir Nalbant (Homely) og Markus Ivan Johansson. Foto: Anna Torst Saatvedt (som også er del av Brunch-teamet)