«Hør Her!» Storytel har gått til Nord DDB

Storytel går sommeren i møte med et nytt reklamekonsept laget av deres nye reklamebyrå, Nord DDB, der de oppfordrer folk til å høre på lydbok overalt.

Storytell Hør Her

Markedslederen i lydbokmarkedet, Storytel, er på lufta med et helt nytt reklamekonsept der man gjennom en serie filmer, utendørsannonser og radioreklame med Abid Raja viser frem situasjoner der lydbok ville vært et bedre valg av underholdning. Det gås hardt til verks for å vise at lydbok er kvalitetsunderholdning som passer inn i en rekke situasjoner og som vil både berike lytteren og omgivelsene.

– Som markedsleder i kategorien vår har vi en ambisjon om å være med å drive hele lydbokmarkedet ved å vise det norske folk hvor mye fantastisk underholdning som ligger i lydbøker. Samtidig skal vi som alle andre selvsagt selge produktet vårt, og vi har sett et behov for å stå mer ut i kategorien enn hva vi har gjort tidligere, sier markedssjef i Storytel, Ludvig Johansen.

Nord DDB vant oppdraget med Storytel gjennom en pitch denne våren, og Johansen sier de er meget godt fornøyd med dette første resultatet av samarbeidet:

– Nord DDB har tatt til seg en betydelig mengde innsikt og på en god måte evnet å oversette dette til både god historiefortelling og tydelige taktiske budskap for sommeren. Reklamekonseptet treffer veldig godt på våre ønsker for merkevare og posisjon, og vi gleder oss til å se responsen i markedet, sier Johansen.

Artikkelen fortsetter under filmene og radiospottene.

Abid Raja på stranda

Storytel_abid_raja_på_stranda_v3_20s.mp3
Last ned

Abid Raja på flyet

Storytel_abid_raja_på_flyet_v3_20s.mp3
Last ned

Abid Raja på hytta

Storytel_abid_raja_på_hytta_v3_23s.mp3
Last ned

Abid Raja

Storytel_abid_raja_09s.mp3
Last ned

Rådgiver i Nord DDB, Thomas Olsson, sier de er både stolte og glade for å bli gitt muligheten til å jobbe med Storytel, og at konseptarbeidet ga teamet et nytt syn på hvor bra lydbok faktisk er:

– Vi er først og fremst utrolig stolte over at Storytel valgte oss som sin partner på kommunikasjon, og veldig glade for at vi kunne gyve løs på denne oppgaven. Når folk bruker stadig mer tid på underholdning på mobilen, er det desto viktigere med underholdning av god kvalitet. Lydbok åpner et helt univers for folk som kanskje ikke er like vant med å lese bøker, men som likevel vil ha noe som er litt dypere enn 30 minutters episoder på Netflix. Vi slår et slag for god underholdning!

Nord DDB-kreatør Jens Østrem sier noe om ambisjonen byrået har på vegne av Storytel:

– Fra første pitchmøte så fikk vi se at lydbokkategorien i sin helhet trenger et løft og det gir oss ambisjoner. Vi vet det ligger masse kreativt potensial her og det vil vi finne frem. Gjør vi det kan Storytel bli en enda større kategorikaptein, sier Østrem.

Utfordrer andre underholdningskategorier

Sammen med Nord DDB har det innleide kreatørteamet Torny Hesle og Ingrid Lea utviklet konseptet «Hør Her!» og den tilhørende lanseringskampanjen. Filmene er produsert av FUS! med Morten Borgestad på regi.

– Det har vært supert å jobbe for Nord DDB og å få være med på å utvikle en så ambisiøs merkevare som Storytel. Særlig når de var klare for å utfordre andre underholdningskategorier, og ikke bare løfte frem lydbok som en sekundæraktivitet når du kjeder deg. Da vi landet konseptet Hør her, så vi raskt hvor godt det fungerte på både taktisk nivå og som et kreativt springbrett for dramatiseringer. Vi er veldig fornøyde med at lanseringskampanjen får frem bredden i konseptet gjennom både film, utendørs, digitalt og radio, sier Ingrid Lea.

Kampanjen går på lufta fra 20. juni i brede kanaler som TV, radio, utendørs og digitalt.

Andre involverte

L

Ludvig Johansen

Markedssjef, Storytel