HSH = Hovedorganisasjonen Virke

Hovedorganisasjonen Virke har reposisjonert og fått nytt navn i rekordfart. Merkevarebyrået Brandlab har vært sentral samarbeidspartner.

15840 bf948 original
15841 60c09 original
15842 a4bf2 original
15843 7b153 original
15844 f7c73 original
15845 36d3f original
15846 db06a original
15847 1cc97 original

Etter 10 måneders arbeid lanserer HSH i dag nytt navn og en ny strategisk plattform. Målet er å ta posisjonen som Hovedorganisasjonen som får arbeidslivet i Norge til å virke. Ergo: Hovedorganisasjonen Virke.

I går gikk det interne startskuddet for en ny epoke for hovedorganisasjonene i næringslivet, og fra i dag heter utfordreren i dette markedet Hovedorganisasjonen Virke. Den eksterne lanseringen består av nytt navn, ny visuell identitet, noe annonsering og nytt salgsmateriell. Hovedvekten av arbeidet som er gjennomført handler om intern mobiliseringen blant ansatte, i styret og blant Virkes virksomheter.

– Fra vi tok kontakt med Brandlab til vi nå lanserer nytt navn og ny strategisk plattform, har det gått 10 måneder. I rekordfart har vi gjennomført en grundig prosess med intern forankring. Vi har gjennomført medlemsundersøkelser, innstillingsarbeid til to styremøter og generalforsamling, interne workshops, navneutvikling, nytt design og all kommunikasjon til lansering. Brandlab har sammen med ledelsen vært navet i prosessen, og geleidet oss gjennom reposisjoneringen på en strategisk og involverende måte, sier Elisabeth Klerck Nilssen, kommunikasjonsdirektør i Virke.

Et merkevareløft. HSH ble etablert i 1990 som en organisasjon for handelsbedrifter med sterke røtter i kjøpmannskulturen. En kultur der nærhet til kundene og viljen til å skape verdi står sterkt. I dag representerer Virke mer enn 15.000 virksomheter med over 200.000 ansatte i mange ulike bransjer.

– Skoene ble rett og slett for små. HSH ble forbundet med handel, mens målet er å bli gjenkjent som Hovedorganisasjonen som bidrar til at arbeidslivet virker. Grunnlaget for dette arbeidet er nå lagt, og vi er utrolig stolte over å ha bidratt til å gi merkevaren Virke et skikkelig løft. Hos oss har alle ansatte bidratt i arbeidet, samtidig som vi i dette prosjektet har samarbeidet med NameAbrand og EDB ErgoGroup, sier Hans Martin Megård, daglig leder og partner i Brandlab.


Involverte byråer

Brandlab