«Hva skal vi gjøre i sommer?»

Spørsmålet alle foreldre fryktet i sommer.

NFM forsidebilde

Folkemuseet på Bygdøy er en perle for barn og voksne, som vi nordmenn ofte glemmer når ferieplanene legges. Metro Branding fikk i oppdrag å lage en digital kampanje rettet mot barnefamiliene, så de kunne gjenoppdage Folkemuseet med alle sine aktivteter rettet mot barn, nå i sommer.

– Ideen til kampanjen kommer helt klart fra egne opplevelser som far til to døtre. Jeg blir selv stilt til veggs før hver helg og ferie, og bør helst ha et svar klart som de synes virker spennende (og som ikke ruinerer meg), sier kreatør Frank Undheim som er kreativ leder i Oslo for Metro Branding.

– Mange tror at museer er kjedelige og litt trauste, så tanken her er nettopp å vise et mangfold av det vi tilbyr, hvor alle er velkomne om det er for å leke, lære, skape, oppdage eller drømme. Gjennom å bruke nye kreative grep og forhåpentligvis overraske litt er målet å trenge gjennom til de som ikke kjenner oss fra før eller som har glemt oss litt, sier kommunikasjons- og markedssjef Cathrine S. Øiom i Stiftelsen Norsk Folkemuseum.

Tallene på selve kampanjen er ikke helt klare enda, men Stiftelsen Norsk Folkemuseum melder at de har hatt en vannvittig salgsvekst i sommer!

Involverte byråer

Metro branding as logo
Metro Branding
K

Kari Øgle Kjensberg

Rådgiver

J

Julie Skogen Jacobsen

Prosjektleder

A

Annike Hodge

Motion designer

K

Kristine Cudrio Pedersen

Senior designer

H

Helene Svendsrud

Performance

Ellevill Produksjon Filmproduksjon
S

Sebastian Bergsnov

Produsent

F

Fredrik Hinsch

Filmfotograf

M

Maria Haugsgjerd

Produksjonsleder

D

Daniel Yul Kim

Lysmester

Andre involverte

C

Cathrine S. Øiom

Stiftelsen Norsk Folkemuseeum

L

Lene Sagen

Stiftelsen Norsk Folkemuseeum

J

Josephine Østern

Stiftelsen Norsk Folkemuseeum