«Hva skal vi gjøre i sommer?»
Spørsmålet alle foreldre fryktet i sommer.
Aktuelt byrå

Metro Branding

Folkemuseet på Bygdøy er en perle for barn og voksne, som vi nordmenn ofte glemmer når ferieplanene legges. Metro Branding fikk i oppdrag å lage en digital kampanje rettet mot barnefamiliene, så de kunne gjenoppdage Folkemuseet med alle sine aktivteter rettet mot barn, nå i sommer.
– Ideen til kampanjen kommer helt klart fra egne opplevelser som far til to døtre. Jeg blir selv stilt til veggs før hver helg og ferie, og bør helst ha et svar klart som de synes virker spennende (og som ikke ruinerer meg), sier kreatør Frank Undheim som er kreativ leder i Oslo for Metro Branding.
– Mange tror at museer er kjedelige og litt trauste, så tanken her er nettopp å vise et mangfold av det vi tilbyr, hvor alle er velkomne om det er for å leke, lære, skape, oppdage eller drømme. Gjennom å bruke nye kreative grep og forhåpentligvis overraske litt er målet å trenge gjennom til de som ikke kjenner oss fra før eller som har glemt oss litt, sier kommunikasjons- og markedssjef Cathrine S. Øiom i Stiftelsen Norsk Folkemuseum.
Tallene på selve kampanjen er ikke helt klare enda, men Stiftelsen Norsk Folkemuseum melder at de har hatt en vannvittig salgsvekst i sommer!
Involverte byråer

Kari Øgle Kjensberg
Rådgiver
Julie Skogen Jacobsen
Prosjektleder
Annike Hodge
Motion designer
Kristine Cudrio Pedersen
Senior designer
Helene Svendsrud
Performance
Sebastian Bergsnov
Produsent
Fredrik Hinsch
Filmfotograf
Maria Haugsgjerd
Produksjonsleder
Daniel Yul Kim
Lysmester
Andre involverte
Cathrine S. Øiom
Stiftelsen Norsk Folkemuseeum
Lene Sagen
Stiftelsen Norsk Folkemuseeum
Josephine Østern
Stiftelsen Norsk Folkemuseeum