– Med disse filmene ønsker vi å fortelle mer om hva som foregår bak kulissene hos oss. I tillegg til at vi benytter en høy andel norske råvarer, stiller vi også strenge krav til bærekraftig drift gjennom hele verdikjeden. Derfor leter vi ustanselig etter bedre løsninger som kommer alle til gode. Det gjelder maten vi serverer, våre ansatte og følgelig samfunnet, som vi jo er en del av. Det er det vi mener med «Forandring for godt», forteller Henriette Conradi, som er Brand Manager i McDonald’s og ansvarlig for prosjektet.
– Som verdens største hurtigmat-kjede befinner man seg alltid under lupen, og det er en delikat øvelse å skulle fortelle om de gode tingene McDonald’s faktisk gjør. Spesielt når man lager reklamefilmer om det. Da er det viktig å tenke seg nøye om hvordan man forteller om det. I dette tilfellet ble det naturlig å si det veldig bokstavelig, med utgangspunkt i maten og de ansatte, sier Helen Selberg Johansen i DDB Oslo
Involverte byråer
NORD DDB
Animasjonsdepartementet Filmproduksjon
Cinemotion Motion Control
Uhørt AS Postproduksjon
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2017 Håndverk