Hver tur teller for Vy i ny kampanje

Det viktigste for miljøet er ikke hva du gjør på bussen over fjellet eller på toget til jobb. Det viktigste er at du faktisk velger å ta toget eller bussen.

Vy Bilde

De aller fleste bilder og filmer fra kollektivtransportørene handler om hvor praktisk og effektivt det er å reise med tog, buss eller bane. Og det er det jo. Men det handler også om miljøet, og om at hver tur du bytter ut bilen med toget eller bussen teller. I Vy sin siste kampanje, signert Pol, dramatiseres det over alt det vidunderlige som kan oppstå når du reiser kollektivt, men det er kanskje ikke helt deg. Og det er greit det også.

I fjor transporterte vi i Vy 166 millioner reisende med våre tog og busser. Det er stor sannsynlighet for at mange av disse har gått glipp av vakker natur eller en god arbeidsøkt på grunn av mobilscroll eller en høneblund. Men det aller viktigste er at de har valgt kollektivt og med det bidrar til et grønnere samfunn. For hver tur teller, enten det er i ferier eller til hverdags, sier Frode Skage Ullebust, leder for merkevare og markedsføring i Vy.

Filmene er satt på skinner av Pravda, med Morten Borgestad i førersetet.

Andre involverte

F

Frode Ullebust

Leder for merkevare og markedsføring i Vy

E

Elisabeth Wold Moholt

Markedssjef kampanje og medieplanlegging i Vy

S

Synne Bjerga Kiil

Innholdsansvarlig i Vy