Hverdagsdrømmer fra Sparebanken Øst

Sparebanken Øst binder sammen alle vinterens kampanjer i ett reklameløft i forbindelse med Vinter-OL.

88356 18867 original
88357 616b3 original
88358 55469 original

Sparebanken Øst slipper i disse dager to profilbyggende reklamefilmer og en animert tilbudsfilm som skal vises på TV, kino, Youtube og i sosiale medier. Kampanjen gjennomføres i forbindelse med OL i PyeongChang.

– Vi binder sammen alle vinterens kampanjer i et reklameløft for Sparebanken Øst og våre datterselskaper, sier bankens nye markedssjef, Erling Morkemo.

– Vi har ikke vært i særlig stor grad på tv før, men nå skal vi kjøre ganske tungt til tross for endrede medievaner, sier Morkemo, som mener store deler av bankens målgruppe fortsatt ser på lineær-tv.

Very Agency Oslo står bak

Kampanjen er utarbeidet av Christian Berg og Jens Sjöberg i community marketing-byrået Very Agency Oslo.

– Budskapet i filmene fokuserer på varme verdier og hverdagsdrømmer. Banken skal være en trygg leverandør folk kan stole på, og dette har vi tatt med i den kreative prosessen, forteller Berg.

For regi og produksjon står Peder Opland og Hermann Hjelkrem i Scream Media, mens Ask Sunde har stått for animasjon. Filmene hadde premiere på TV denne uken.

Filmene forteller om Norges billigste boliglån gjennom Boligkreditt, Vipps bedrift til alle gjennom Sparebanken Øst samt Norges beste billån gjennom AS Financiering.