






Frem til 2010 hadde Meny vært aller best når det var helg, og ikke fullt så flinke til å snakke om folks hverdager. Vi trengte å løfte frem hverdagen, og for et supermarked som Meny kan ikke det bare handle om pris.
Vårt svar ble HverdagsMeny - God mat kan være enkelt. Konseptet handler om gode priser, alltid sammen med en oppskrift på en enkel hverdagsmiddag. For å bevise enkelheten, inviterte vi hvem-som-helst til å bli TV-kokk i reklamefilmene. Castingen ble gjennomført på nett, ved hjelp av søkerens webkamera og spillteknologi. En demoversjon ligger ute for juryen på www.kloon.se/meny/tv-kokk - her kan dere teste prøvespillingen, men dessverre får dere ikke lenger sett eller lastet opp deres egen ferdige filmer. Men eksempler på andres, finnes det tusenvis av i Galleriet.
Kampanjen har gitt svært gode resultater både ift salg og ikke minst økt bruk av de digitale flatene (web og mobil) hvor alle oppskriftene i HverdagsMeny er tilgjengelig.