
DNB er sponsor av NFF og kvinnelandslaget i fotball. Den 25. januar møter kvinnelandslaget New Zealand, i siste landskamp før EM. DNB vil bidra til kampen – ved å påvirke til at rekordmange publikummere finner veien til Ullevaal denne lørdagen.
TRY-kreatørene Benedicte Killi og Petter Jahre forklarer at med et så labert oppmøte som det vanligvis er på kvinnelandskamp, ville de gi folk en ekstra god grunn til å dra, det holder ikke med en påminnelse om at kampen kommer.
– Den sterke talen til fotballpresidenten gir kontekst: dette er en kamp som er større enn selve fotballkampen. Det at vi faktisk fikk lov til å bruke talen til Lise og at hun selv ble med i filmen, var utrolig fint, sier de.
Premiere på herrelandskamp mellom Sverige og Norge
Filmen hadde nylig premiere på Ullevaal Stadion under landskamp, der Lise Klaveness satt ved siden av Kongen og så den på storskjerm.
– Dette er blitt en utrolig fin film, og det er en ære for oss å løfte frem Lise Klaveness budskap. Vi heier alltid på (k)vinnelandslaget, sier Mette K. Olsen, kreativ leder i DNB.
Andre involverte
Mette K. Olsen
Kreativ leder DNB
Tina Wesselsen
Sponsorsjef i DNB