Ice slår et slag for folks ulikheter i ny TV-reklame

Mobilutfordreren fortsetter å lage produkter som erkjenner at selv om folk har forskjellige behov, så har de fortsatt ønske om godt mobilnett til lav pris.

Ice2

I fjor høst lanserte Ice konseptet «Folk flest er ikke som folk flest» som en serie filmer som satte fokus på at når folk er forskjellige, så har de også behov for helt ulike mobilabonnementer og ikke nødvendigvis den samme pakka som naboen har.

Nå har Ice sammen med Nord DDB laget en ny TV-reklame, og i denne filmen vises det igjen frem hvordan ulike mennesker lever ulike liv. Hele kampanjen snøres sammen med at folk uansett har mange gode valg i Ice sitt gode mobilnett. Det innleide kreatørteamet Ida Fjeldbraaten og Tone Humblen har sammen med teamet i Nord DDB lagt ekstra fokus på å finne de nære situasjonene der folk kan kjenne seg igjen:

– Vi kom jo til et ganske dekket bord med et ferdig konsept for Ice som Nord DDB hadde laget. For oss gikk dermed idéarbeidet ut på å trekke frem noen enkeltmennesker, skape varme situasjoner som mange kan kjenne seg igjen i og gjennom det fortelle at Ice har produkter som passer til oss alle.

Filmene er produsert internt i Nord DDB med Daniel Antonsen på regi, og går ut på TV, digitalt og i sosiale medier i disse dager.

Se filmen her.

Involverte

T

Tyler Roth (Company 3 Los Angeles)

Colorist

C

Camilla Nygaard 

Lead Productions, Ice

J

Jannicken Lampe 

Head of Brand and Marketing, Ice