Ice har vært gjennom en voldsom utvikling siden den første mobilmasten ble satt opp sommeren 2015. I løpet av noen få hektiske år har mobiloperatøren gått fra å ha én mast og én kunde, til å ta store markedsandeler fra mobilgigantene. Likevel finnes fortsatt folk som ikke er klare over at det eksisterer et tredje mobilnett i Norge. Og de som gjør det, er kanskje ikke klare over hvorfor dette er en god ting.
– Telecom er lav interesse for folk flest, sier Thomas Olsson, kundeansvarlig i NORD DDB. Denne lave interessen er noe som kun tjener de gamle duopolistene i markedet. Nå skal vi vise folk flest at det finnes en ny aktør som gir deg alle de tjenestene du ønsker, til en lavere pris, i et helt nytt mobilnett.
– Det å eie sitt eget mobilnett gir noen fantastisk gode fordeler. Forbrukerrådet har også vært tydelig på at begrenset konkurranse har medført at norske mobilkunder betaler mest og bruker minst. Dette gjør vi noe med, og ønsker å kommunisere det på en frisk og underholdene måte, forteller Beathe Stangeland Eide, Head of Brand and Marketing i ice.
Kreatør i Nord DDB, Andrea Lütken, forteller at de ikke ønsket å lage en «pompøs brandfilm», da dette ikke er i tråd med Ice sine verdier.
– Vi ønsket derfor heller å lage en kampanje som speiler mer av utfordrerrollen deres i telekombransjen. Filmen åpner med et lite sleivspark til de som kalte det for «drømmetenkning» å sette opp et nytt mobilnett i Norge, sier Lütken.
Kampanjen som rulles ut på TV og digitalt i ukene fremover, er produsert internt i NORD DDB med Johan Tappert på regi og Fredrik Pryser som produsent. Det kreative teamet bak kampanjen er Andrea Lütken og Simen Ødemotland, i samarbeid med kreativ leder Frank Nystuen.
Involverte byråer
Ivana Rajevic
Grafisk design
Emil Langbraaten
Motion
Johan Tappert
Regissør
Fredrik Pryser
Produsent
Hocus Focus Etterarbeid
Animaskin Etterarbeid
Andre involverte
Jannicken Lampe
Ansvarlig hos kunde
David Vik Sneeggen
Ansvarlig hus kunde