Vi ønsket at folk i nærområdet virkelig skulle få med seg gladnyheten om at IKEA nå ble deres nye nabo, og at våre tjenester kommer enda nærmere. Løsningen ble å flytte deler av tjenestene ut blant folk å og bli en del av kommunikasjonen.
I kampanjeperioden kunne folk sentralt i Oslo oppleve at kunderadio dukket opp på overraskende steder, levende service-boards kunne hjelpe med alle typer spørsmål og varehusmerking ble strukket litt lenger enn hva man er vant til. I tillegg kunne folk for aller første gang hoppe på trikken for å komme seg til IKEA.
Det 1000 kvadratmeter store Service & pick-up pointet åpnet i august. Her kan folk la seg inspirere i store åpne lokaler som viser frem det siste innen bad, soverom, kjøkken og stueoppbevaring. Man kan også få hjelp av IKEAs egne interiøreksperter til å planlegge og bestille skreddersydde løsninger.
Kristian Willanger fra IKEA er godt fornøyd med resultatene.
– Denne kampanjen hadde en klar og avgrenset målgruppe, som var relevant for budskapet, og det er veldig gledelig å se at vi har nådd dem på en effektiv og sjarmerende måte. Kjennskapstesten viser nemlig at nesten halvparten av de spurte (44 prosent) har fått med seg at IKEA har åpnet Service & pick-up point på Skøyen, og 69 prosent av de som har sett kampanjen sier den i svært stor grad kommuniserer at det blir enklere å handle på IKEA for alle som bor i byen.
Involverte byråer
SMFB
Clear Channel Produksjon av boards
EssenceMediacom Mediebyrå
Siestafilm Filmproduksjon
Andre involverte
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2016 Utendørs/Omgivelser