
17.mai er dagen hele Norge finner frem finstasen. Mange har latt bunaden og dressen henge i skapet siden i fjor, og man glemmer fort å fjerne både støv og lo før barnetoget begynner.
IKEA ønsket å hjelpe de stivpynta reisende på den store dagen, så sammen med Try og Clear Channel rullet de like godt ut en 6 meter lang og 2 meter høy utendørs lobørste. Alle på Majorstua t-banestasjon fikk muligheten til å rulle seg lofrie, og lobørsten ble brukt hyppig på alt fra dresser og flagg til bunader og…hår.
– Vi syns dette var en sjarmerende og overraskende måte å minne folk på at produktene våre kan løse små og store utfordringer både til hverdag og fest, sier Markedskommunikasjonssjef i IKEA, Annika Mørch Asté. – Gitt alle de positive reaksjonene vi har fått i sosiale medier virker det som at folk flest er veldig enig i det, avslutter hun.
Involverte byråer

Trond Sandø
Konsulent
Cecilie Helsvig
Rådgiver
Marius Vesterå
Foto
Involverte
Anna Schrader
Produksjonsleder
Morten Engelien
Foto
Krister Hammer Andersen
Klipper
Annika Mørch Asté
Markedskommunikasjonssjef i IKEA
Celin Kjenslie
Country Marketing Manager i IKEA