IMDI lanserer tolkeregisteret.no – og verdens minst proffe tolk

Kvalifiserte tolker er vanskeligere å finne enn du tror, men tolkeregisteret.no samler dem i et enkelt innsynsregister for offentlige ansatte. TRY har laget kampanjen som skal dele nyheten.

– Over halvparten oppdrag dekkes i dag av folk, ikke tolk, så de som ofte bruker tolk er vant til å møte litt av hvert i hverdagen. Vi ønsket oss en kampanje som spilte på humor fremfor nok en skrekkhistorie om hvor galt det kan gå, sier Janne Skovgaard Bjotveit, ansvarlig for kampanjen i IMDI.

Kampanjen består av filmer i alskens lengder og formater, der Magnus Devold har fått rollen som tolken og gründeren Blake (det ble han hvert fall kalt på sett), som prøver å «disrupte» bransjen med de uortodokse metodene og produktene til sitt kjære Universal Tolkeservice.

Kampanjen rulles i disse dager ut på sosiale medier.

Involverte byråer

TRY Film
A

Aleksander Hauge

Klipp

M

Marius Vesteraa

Filmfotograf

A

August Falch Sørheim

Produsent

T

Tarek Selim

Produksjonsleder

TRY Opt
S

Stine Ekstrøm

Rådgiver SEO/SEM:

S

Sander Landmark

Performance marketing manager

B

Benjamin Bognar

Performance marketing manager

P

Pål Schultz

Rådgiver

E

Eske Drange

Rådgiver