IMDI lanserer tolkeregisteret.no – og verdens minst proffe tolk
Kvalifiserte tolker er vanskeligere å finne enn du tror, men tolkeregisteret.no samler dem i et enkelt innsynsregister for offentlige ansatte. TRY har laget kampanjen som skal dele nyheten.
– Over halvparten oppdrag dekkes i dag av folk, ikke tolk, så de som ofte bruker tolk er vant til å møte litt av hvert i hverdagen. Vi ønsket oss en kampanje som spilte på humor fremfor nok en skrekkhistorie om hvor galt det kan gå, sier Janne Skovgaard Bjotveit, ansvarlig for kampanjen i IMDI.
Kampanjen består av filmer i alskens lengder og formater, der Magnus Devold har fått rollen som tolken og gründeren Blake (det ble han hvert fall kalt på sett), som prøver å «disrupte» bransjen med de uortodokse metodene og produktene til sitt kjære Universal Tolkeservice.
Kampanjen rulles i disse dager ut på sosiale medier.
Involverte byråer
Aleksander Hauge
Klipp
Marius Vesteraa
Filmfotograf
August Falch Sørheim
Produsent
Tarek Selim
Produksjonsleder
Stine Ekstrøm
Rådgiver SEO/SEM:
Sander Landmark
Performance marketing manager
Benjamin Bognar
Performance marketing manager
Pål Schultz
Rådgiver
Eske Drange
Rådgiver