It’s waterful!
Nytt konsept for Reiseliv SørVest, et samarbeid mellom de tre destinasjonsselskapene Reisemål Ryfylke, Destinasjon Haugesund & Haugalandet og Region Stavanger.
Aktuelt byrå
Aldente reklamebyrå
Reiseliv SørVest er et samarbeid mellom de tre destinasjonsselskapene Reisemål Ryfylke, Destinasjon Haugesund & Haugalandet og Region Stavanger. Formålet med selskapet er å øke reiselivstrafikken i Rogaland, Etne, Sveio og Sirdal.
Innsikten fortalte oss at veldig mange av opplevelsene regionen byr på, har én ting til felles: Vannet. I alle mulige former: Svømme, rafte, surfe, seile, stupe. Topptur, slalåm, langrenn – kakaopause. Langs strendene, over snødekte fjell, i et lite sommervarmt fjellvann, mens du øyhopper eller fra en brølende foss. Som snø, sludd, bølgesprut, duskregn, pøsregn, morgentåke – eller isbiter. Fra vikingenes tid, eller rett fra bekken. Fornybar energi, eller energi til å gå over den siste kneika. Spørsmålet i kampanjefilmen gir seg selv: «How would you like your water?»
En hektisk uke i desember filmet vi ulike opplevelser fulle av vann over hele det aktuelle området.
Tidlig i februar slapp de tre destinasjonsselskapene en fristende smakebit på den nye filmen sin i sosiale medier, sammen med en invitasjon til premieren om et par dager – samme sted. Husk å ha klart et glass iskaldt vann!
Premieredagen ble det avholdt pressekonferanse på tre steder samtidig: Stavanger Konserthus, Nordvegen Historiesenter på Avaldsnes og Hjelmeland Spa-Hotell og Velvære.
Konseptet – It’s waterful – ble avslørt, filmen ble vist og kampanjen var i gang. Samtidig ble den sluppet på alle tilgjengelige digitale flater og sosiale medier. Konseptet og samarbeidet er ennå ferskt, men vi ser at #itswaterful allerede er flittig brukt av både turister og lokalbefolkningen, og vi gleder oss til å ta kampanjen videre i flere flater i tiden som kommer.