It’s waterful!

Nytt konsept for Reiseliv SørVest, et samarbeid mellom de tre destinasjonsselskapene Reisemål Ryfylke, Destinasjon Haugesund & Haugalandet og Region Stavanger.

93184 cf2fa original
93185 7380e original
93186 55ad9 original
93187 e6eee original
93188 f5303 original
93189 89433 original
93190 baef3 original
93191 17b1c original
93192 68097 original
93193 d4fe5 original

Reiseliv SørVest er et samarbeid mellom de tre destinasjonsselskapene Reisemål Ryfylke, Destinasjon Haugesund & Haugalandet og Region Stavanger. Formålet med selskapet er å øke reiselivstrafikken i Rogaland, Etne, Sveio og Sirdal.

Innsikten fortalte oss at veldig mange av opplevelsene regionen byr på, har én ting til felles: Vannet. I alle mulige former: Svømme, rafte, surfe, seile, stupe. Topptur, slalåm, langrenn – kakaopause. Langs strendene, over snødekte fjell, i et lite sommervarmt fjellvann, mens du øyhopper eller fra en brølende foss. Som snø, sludd, bølgesprut, duskregn, pøsregn, morgentåke – eller isbiter. Fra vikingenes tid, eller rett fra bekken. Fornybar energi, eller energi til å gå over den siste kneika. Spørsmålet i kampanjefilmen gir seg selv: «How would you like your water?»

En hektisk uke i desember filmet vi ulike opplevelser fulle av vann over hele det aktuelle området.

Tidlig i februar slapp de tre destinasjonsselskapene en fristende smakebit på den nye filmen sin i sosiale medier, sammen med en invitasjon til premieren om et par dager – samme sted. Husk å ha klart et glass iskaldt vann!

Premieredagen ble det avholdt pressekonferanse på tre steder samtidig: Stavanger Konserthus, Nordvegen Historiesenter på Avaldsnes og Hjelmeland Spa-Hotell og Velvære.

Konseptet – It’s waterful – ble avslørt, filmen ble vist og kampanjen var i gang. Samtidig ble den sluppet på alle tilgjengelige digitale flater og sosiale medier. Konseptet og samarbeidet er ennå ferskt, men vi ser at #itswaterful allerede er flittig brukt av både turister og lokalbefolkningen, og vi gleder oss til å ta kampanjen videre i flere flater i tiden som kommer.