Jag är Kjaaaaartan!

Champions League-ballen ruller igjen. Det gjør også fem nye filmer som selger tilgang til alle TV-kampene med Viasat. Det må vel bli pompøse greier?

64954 c9a9c original
64957 481a5 original
64960 2bf6e original
64963 bbc8c original
64966 9a6e7 original

Nei, hvorfor det? At fotball handler om lidenskap, og kanskje også galskap, er kjent. Men hvorfor det skal blåses opp så veldig, til sånne monumentale dimensjoner, når det skal selges, er ikke helt godt å vite.

– Det er sånn vi er vant til å få fotballproduktet presentert på TV. Det skal signalisere noe om kvaliteten, enten det er snakk om Premier League, Europa League eller Tippeligaen. Vår bransje har kjørt seg fast i et spor der alt er slow-mo eller high-speed med kjente profiler og brølende tilskuere. UEFA Champions League har ikke et slikt «kvalitetsoppfatningsproblem». Med mindre du er helt fotballanalfabet, vet du at dette er det ypperste idretten har å by på. I tillegg selger vi landets desidert råeste sportspakke, Viasat Sport. Med kanalen Viasat Fotball, med UEFA Champions League-rettighetene som en del av den, var det bare naturlig å utfordre Bouvet til å komme opp med et helt annet spor enn det konkurrentene våre følger, sier Espen Østerhaug, brand manager for Viasat Sport.

Kjartan og Zlatan

Kontrasten til alle denne glamouren fant Bouvet i noe så ordinært som en TV-stue. Her treffer vi tre fotballglade menn i sin beste alder, med en forkjærlighet for Champions League. En av dem er nok likevel littegranne mer opptatt av én bestemt fotballprofil enn selve turneringen.

– Kjartan er ikke bare litt fan av Zlatan Ibrahimovic, i sitt eget hode ER han nok Zlatan. Det kan godt tenkes at han har byttet navn til Kjartan. Kanskje til og med Kjartan Abrahamsen. Han kan antagelig hele selvbiografien til Zlatan mer eller mindre utenat, og tar ganske sikkert alle valg i livet basert på spørsmålet «Hva ville Zlatan ha gjort eller sagt nå?». Når vi setter en sånn type sammen med to forholdvis vanlige Champions League-fans, ble jobben vår ganske enkelt å stille oss spørsmålet «Hvordan vil Kjartan reagere eller agere hvis … ?». I arbeidet med ideene har Sølvsuper vært, vel, helsupre å jobbe med. Vi håper naturligvis det blir en sesong 2, for her det mer på blokka, sier AD i Bouvet reklamebyrå, Håvard Wibye Nærdal.