JCP PRAD og Røde Kors tar opp sårbare ungdomstemaer i ny kampanje

– Målet er å senke terskelen for å ta en prat, sier byråleder i JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm.

Kp H Bilder

I en serie med filmer med navnet «USNAKKA» skildres miljøet i en fiktiv vennegjeng og utfordringer de flere av dem kjenner på, som kroppspress, ensomhet og krangel i familien. Alle har noe de tenker på som kanskje hadde vært godt å prate med noen om.

Hensikten med filmene er å øke kjennskapen til Kors på halsen – Røde Kors sin samtaletjeneste for alle opp til 18 år, hvor man kan snakke om hva man vil.

PR- og reklamebyrået JCP PRAD har arbeidet frem idéene, og har sammen med regissør Susanne Falkum Løvik og produksjonsselskapet One Big Happy Family laget filmene.

– Vi vet at mange ungdommer kjenner på usikkerhet og bærer på vonde følelser inni seg hver dag. Da kan det være godt å snakke eller chatte med en fra Kors på Halsen. Målet vårt med kampanjen er å senke terskelen for å ta en prat og lufte tankene, sier byråleder i JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm.

Dette er den tredje kampanjen JCP PRAD har utviklet for Røde Kors sin samtaletjeneste Kors på halsen.

Leder for Kors på halsen, Nelli Kongshaug kan fortelle at historiene i videoene er basert på temaer som barn og unge ofte stiller spørsmål om.

– JCP PRAD har vært flinke på å lytte til erfaringene til våre ansatte og ungdom fra ekspertpanelet i Kors på halsen. Vi er veldig fornøyde med resultatet.

Kampanjen vises på diverse sosiale medier som TikTok og TV.

– Livet blir lettere hvis du har noen å snakke med. Vi er klare for å støtte enda flere via nettsiden korspaahalsen.no eller telefon 800 333 21. Hos oss er alle opp til 18 år velkomne, ingen temaer er for små eller for store, sier Nelli.

Andre involverte

N

Nelli Kongshaug

Ansvarlig hos kunde

E

Emily Ellis

Ansvarlig hos kunde

E

Elisabeth Quarre Eggen

Ansvarlig hos kunde