Jodling og slitne grillpølser

McCann og Widerøe har vært på kryss og tvers i Norge og laget en ny reklamefilm.

15972 8436c original

Filmen skal minne folk på at det er behagelig å ta snarveien i lufta når du skal reise i Norge. Og alle som har kjørt et stykke på norske veier vil kjenne igjen lange tuneller, det å ligge bak traktorer i 10 km/t, humpete veier og andre hindringer.

Widerøe flyr til 40 destinasjoner over hele landet og var sist måned Europas mest punktlige flyselskap og faktisk nummer to i hele verden. Det beviser at det er kort vei til langt vekk når du flyr med Widerøe, forteller Siw Børli Markedssjef i Widerøe.

I og med at barn og søte hunder er såpass mye brukt som virkemidler i reklamefilmer, valgte vi å trykke på de gode følelsene som bare kan skapes med en sliten grillpølse og ekte jodling, sier Annette Kriszat AD i McCann.

Teamet bak er:

AD Annette Kriszat

Tekstforfatter Jeppe Christoffersen

Konsulent Janne Espevalen

Prosjektleder Mirka Härkonnen

Byråprodusent Beril Holte Rasmussen

Regissør Thomas Hilland

Produsent Håkon Øverås

Produksjonsselskap 4 ½

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo