Jubileumskampanje fra Norwegian

Norwegian fyller 20 år og er ute med en stor jubileumskampanje. Hovedrollen i filmene er gitt til en struts. Vår fjærkledde venn vil så gjerne fly, akkurat som sine artsfrender. De andre fuglene erter den, mens alt strutsen kan gjøre, er å drømme om å fly ... eller?

Struts

– Da Norwegian sitt første fly tok av fra Gardermoen for 20 år siden, ble det starten på et flyeventyr som gjorde det mulig for stadig flere å fly til lavere priser og stadig flere spennende destinasjoner. Norwegian utfordret et monopol med kvalitet, gunstigere priser og med smarte løsninger for de reisende. Kampanjen vår har bokstaveliggjort nettopp dette, sier kampanjeansvarlig i Norwegian, Anette Myrseth Kristiansen.

Det er TRY og TRY Film som står bak kampanjen hvor en struts får muligheten til å fly og sjekke ut alle de smarte løsningene til Norwegian i diverse uttak. Selve strutsen er laget i samarbeid med The Mill i London.

Kjent fjes

Den våkne seer vil sikkert legge merke til et kjent fjes i reklamefilmen. Gründer Bjørn Kjos, som gikk av som konsernsjef i 2019, har fått en liten birolle. Men det er altså strutsen som er frontfigur i denne jubileumskampanjen som starter i dag.

Ole Martin Hafsmo er regissør og Mari Grundnes Paus er produsent. TRY Opt har laget uttak til digitale kanaler.

Involverte byråer

94843 6cd2b original
TRY
Ø

Øystein Halvorsen

Kreatør

H

Hanan Jahr

Konsulent

S

Stine Jarl Andersen

Digital rådgiver

A

Amanda Heløy

Formgiver

TRY Film Filmproduksjon
O

Ole Martin Hafsmo

Regissør

M

Mari Grundnes Paus

Produsent

A

Aleksander Hauge

Klipp

K

Katrine Lyngaas

Produksjon SoMe

V

Vilde Skeide Voksøy

Produksjon SoMe

A

Andreas Lisberg

Kreativ leder

TRY Opt Digitale uttak

TRY Motion Motion
J

Johanne Bull Lund

Motion

C

Caroline Eriksson

Motion

E

Eirik Huse

Motion

Shortcut Oslo Online

Ohlogy Music supervision & Executive Production

The Mill VFX
G

Grace Thorpe

VFX

K

Kiril & Carsten

VFX

Andre involverte

N

Nina Mikaelsen

VP Brand & Marketing Communication, Norwegian

E

Eirik Bryn

VP Brand & Marketing Communication, Norwegian

A

Anette Myrseth Kristiansen

Marketing Project & Concepts Manager, Norwegian