Jubileumskampanje fra Norwegian
Norwegian fyller 20 år og er ute med en stor jubileumskampanje. Hovedrollen i filmene er gitt til en struts. Vår fjærkledde venn vil så gjerne fly, akkurat som sine artsfrender. De andre fuglene erter den, mens alt strutsen kan gjøre, er å drømme om å fly ... eller?
Aktuelt byrå

TRY

– Da Norwegian sitt første fly tok av fra Gardermoen for 20 år siden, ble det starten på et flyeventyr som gjorde det mulig for stadig flere å fly til lavere priser og stadig flere spennende destinasjoner. Norwegian utfordret et monopol med kvalitet, gunstigere priser og med smarte løsninger for de reisende. Kampanjen vår har bokstaveliggjort nettopp dette, sier kampanjeansvarlig i Norwegian, Anette Myrseth Kristiansen.
Det er TRY og TRY Film som står bak kampanjen hvor en struts får muligheten til å fly og sjekke ut alle de smarte løsningene til Norwegian i diverse uttak. Selve strutsen er laget i samarbeid med The Mill i London.
Kjent fjes
Den våkne seer vil sikkert legge merke til et kjent fjes i reklamefilmen. Gründer Bjørn Kjos, som gikk av som konsernsjef i 2019, har fått en liten birolle. Men det er altså strutsen som er frontfigur i denne jubileumskampanjen som starter i dag.
Ole Martin Hafsmo er regissør og Mari Grundnes Paus er produsent. TRY Opt har laget uttak til digitale kanaler.
Involverte byråer

Øystein Halvorsen
Kreatør
Hanan Jahr
Konsulent
Stine Jarl Andersen
Digital rådgiver
Amanda Heløy
Formgiver
Ole Martin Hafsmo
Regissør
Mari Grundnes Paus
Produsent
Aleksander Hauge
Klipp
Katrine Lyngaas
Produksjon SoMe
Vilde Skeide Voksøy
Produksjon SoMe
Andreas Lisberg
Kreativ leder
TRY Opt Digitale uttak
Shortcut Oslo Online
Ohlogy Music supervision & Executive Production
Grace Thorpe
VFX
Kiril & Carsten
VFX
Andre involverte
Nina Mikaelsen
VP Brand & Marketing Communication, Norwegian
Eirik Bryn
VP Brand & Marketing Communication, Norwegian
Anette Myrseth Kristiansen
Marketing Project & Concepts Manager, Norwegian
Camilla Aspen
Senior Manager Creative Services, Norwegian
Pia Wagner Gerhardsen
Brand experience specialist, Norwegian
Didrik Braathen
Grade