Hvert år før jul lanserer Leger Uten Grenser en kampanje som har til formål å samle inn penger som går til deres humanitære arbeid. I 2009 valgte man å lage en enklere tradisjonell landingsside og i tillegg teste ut de sosiale mediene. I kampanjen kan man kjøpe postkort eller sende en gave via Facebook. På Leger Uten Grenser sin page på Facebook kan man i år velge å gi en julegave. Via Facebook-applikasjonen kan man velge ønsket beløp man vil gi. Deretter velger man hvilke av sine venner som skal få gaven. Applikasjonen regner ut hvor mye hver gave er verdt omregnet i hva feks en behandling av et barn med malaria koster. Når man sender vil mottaker få gaven på sin vegg. Avsender av gaven får en melding på sin vegg om at han eller hun har gitt en gave. Man kan aksessere kampanjen både via Leger Uten Grenser sine nettsider eller via unik url på Facebook. Applikasjonen er integrert med nettbetaling eller man kan velge å få tilsendt en giro.
Kampanjen samlet inn over 500 000,- på 4 uker.
Involverte byråer
Hyper
Involverte
Art Director