Kalvåg Kystfestival, som avvikles 1.- 3. august, har i samarbeid med designselskapet Myreze AS og Bremanger Havn skapt en eventyrlig promo som skiller seg ut blant et hav av Norske festivaler.
– Vi har skapt et tegneserieaktig 3D-univers som skildrer fiskeværet Kalvåg på en fristende måte, sier prosjektleder Svein Arild Vatsø.
Det er det Bergen-baserte design selskapet Myreze AS som har utformet nytt brand for kystfestivalen. Selskapet, som eies av Björn Myreze og Svein Arild Vatsø, har etablert seg i nye kontorlokaler på Torgallmenningen i Bergen. Det er den kreative Remi Vaage som ved hjelp av bildereferanser, kartdata fra Bremanger kommune og lokal kunnskap har brukt over 200 arbeidstimer på å utvikle det fantastiske universet.
– I tillegg til å levere en eventyrlig promo til Kalvåg, er dette også et prestisjeprosjekt for oss, sier Björn Myreze.
– Produktet vi har skapt ønsker vi også å selge til andre kommuner og tettsteder, med flere tenkelige bruksområder. Kalvåg Kystfestival arrangeres 1.- 3. august, og får besøk av store artister som The Waterboys, Dance With a Stranger, Ole Ivars, Ausekarane og Claudia Scott.
Myreze AS har tidligere jobbet med artister som Kaizers Orchestra, Madcon og Mira Craig. Til daglig jobber de for nasjonale og internasjonale TV-kanaler der de leverer design, branding og animasjon.
Link til tekst om prosessen: https://www.behance.net/gallery/17110951/Kalvag-Kystfestival
Kalvåg Kystfestival Vignett
Involverte byråer
MYREZE