Kavli feirer 120 år med å gripe hverdagen

Lar andre drive med basehopping og ekstravagante storbyferier

38952 c8879 original

I år feirer Kavli, et av Norges største næringsmiddelkonsern 120 år. I forbindelse med jubileet lanserer selskapet sitt nye kommunikasjons-konsept «Grip Hverdagen». Astrid Smeplass fra Idol har spilt inn sin egen versjon av «Morning Has Broken» av Cat Stevens, som brukes i selskapets nye reklamefilm. Reklamebyrået MK Norway står bak både konsept og film.

– Vi vet at Kavliproduktene spises av 9 av 10 nordmenn og finnes nær sagt i alle kjøleskap. Vi synes festmat og lørdagskos er flott, men vi er aller mest glad i hverdagene og alle de fine hverdagssituasjonene som folk over hele landet opplever hver dag. Derfor lanserer vi nå vårt konsept som vi har kalt Grip Hverdagen, sier markedssjef i Kavli, Anne Kristin Faannessen.

– Dette er selvfølgelig Kavli sin versjon av grip dagen. Basehopping eller ekstravagante storbyferier får derimot andre merkevarer ta seg av, sier det kreative teamet Doffen Trellevik og Jon Hjørnevik i MK Norway Reklamebyrå.

Nytt konsept

– Kavli Norge feirer i år 120 år. På selskapets 120 års-markering ble de ansatte samlet for å markere et unikt industrieventyr. Der ble de ansatte presentert for selskapets vekstplaner og innsats for å forsterke selskapets posisjon i markedet. Kurt Nilsen stod for den musikalske underholdningen og en ny jubileumsfilm og jubileumsbok ble lansert. Anne Lindmo ledet arrangementet.

– Grip Hverdagen er et konsept som alle ansatte i Kavli Norge vil ha et forhold til. Vi jobber nå med å implementere tenkningen i alle deler av organisasjonen slik at vi bygger et sterkt merke innenfra, noe som vi har erfaring med gir svært gode resultater, sier Svein Roger Selle i MK Norway Reklamebyrå.