Kitchen brenner for Telenor Kystradio

Akkurat idet hverdagen ble fylt med Corona og et liv i lockdown, skulle Telenor Kystradio spille inn reklamefilm – på sjøen, i en brennende båt. Det er Kitchen reklamebyrå som står bak kampanjen, som er produsert av Willy Nikkers med Torstein Bjørklund på regi.

– Vi hadde gledet oss veldig til båttur, men måtte ta til takke med en innspillingsdag fra hjemmekontor, noe som funket overraskende bra med så flinke folk i Willy Nikkers, sier Kristine Alsaker.

– Ja, vi må få skryte litt av Willy Nikkers og Torstein Bjørklund her, det var veldig fint å samarbeide med proffe folk, i en så usikker tid under lockdown. Og heldigvis ble resultatet veldig bra, sier Sølvi Eirin Mobakken.

Årlig kampanje

Kampanjen om sikkerhet på sjøen er noe Telenor Kystradio gjør årlig, før båtsesongen begynner. Det er viktig å minne folk på hvor viktig det er å være tilgjengelig, spesielt når du er til sjøs, der mobilen din ikke nødvendigvis funker.

I år ville vi vise alvorligheten av båtbrann. Det er faktisk over 250 båtbranner i året i Norge, og når det først brenner i båt så utvikler det seg fort. Tid er ekstremt viktig hvis noe skjer på sjøen. Det kan være kaldt, mørkt og vanskelig å finne en båt i nød.

Flere tok VHF-sertifikat

– Kampanjen viste seg å funke bra på målgruppen. Nesten dobbelt så mange har tatt VHF-sertifikat og kjøpt fritidsbåtlisens i år, sammenlignet med tidligere år, sier en fornøyd Audun Tollum Andersen. Han er leder for bl.a. Marked og Salg, samt Radioinspeksjonen i Telenor Kystradio.

– Jeg tror at årets reklamebudskap, på en bedre måte enn tidligere, formidler hvorfor VHF er det mest hensiktsmessige kommunikasjonsmiddelet på sjøen, og ikke minst at du ved å ha VHF om bord får vite at kanskje du er nærmeste potensielle redningsbåt. Enhver som har opplevd nød til sjøs kan bekrefte at tiden det tar å få hjelp kan være avgjørende.

– I år har vi også for første gang hatt et gjennomgående tema for all markedsføring av Kystradio, nemlig båtbrann. Dette ser vi stor nytte av og kommer til å fortsette med, sier Audun.

– For gjennom native-artikkelen om Johnnys dramatiske møte med båtbrann ga vi budskapet og kampanjen mer tyngde.

Andre involverte

A

Audun Tollum Andersen

Ansvarlig hos kunde