


– Hyper fikk en real gavepakke kastet i fanget for omtrent tre uker siden. Da RiksTV toppet kundebarometeret slapp vi det vi hadde i hendene for å finne på noe gøy. Det viser seg at hvis man samarbeider med flinke folk kan man lage ålreit film på ganske kort tid, forteller rådgiver Trine Weidal.
På spørsmål om filmene portretterer ekte kunder svarer det kreative teamet:
– Nei, dette er helt ekte ja. Kjempeekte. Ordentlige folk.
– For de virker litt som skuespillere?
– Det er bare fordi de var så fornøyd. Helt på ekte.
– Noen som burde takkes?
– Oma, Rut, Tor Markus, Tonje, han som dro robotgressklipperen over plenen med tau og hele resten av Fantefilm, Hokus Fokus og selvsagt Tonje, OG-OC, Tassen og Ole Andre i RiksTV som syntes det var gøy å gå for noe gøy. Og en drøss med andre folk som vet hvem de er.
Filmene skal gå i hele sommer på TV med egne versjoner tilpasset nett. I tillegg går bannere, kampanjesider og radio på lufta samtidig.