
TV-aksjonen NRK har vært arrangert hver høst siden i 1974 og regnes som verdens største dugnad. Hvert år jobber 7 000 fantastiske frivillige landet over med organiseringen av TV-aksjonen i sin kommune og målet er at 100.000 bøssebærere skal besøke alle husstander i Norge i løpet av to timer én søndag i oktober.
Sammen med SEEN, som produserer data-drevne videoer, var Sølvrev i år med på å lage en rekrutteringsvideo som ble sendt ut til alle tidligere frivillige, med en stor takk for innsatsen og en oppfordring til å rekruttere venner og bekjente til årets dugnad. Filmen ble også sendt ut til alle frivillighetskontorene i hele landet.
Mange kjente fjes
Med på dugnaden var også flere kjente fjes, som Solveig Kloppen, Else Kåss Furuseth, Leo Ajkic og Henriette Steenstrup.
– Vi er utrolig takknemlige for at vi fikk være med og lage denne filmen og spesielt ønsker vi å rette en takk til alle de frivillige som stilte opp midt i sommerferien. Både kjendisene som gjorde dette pro bono, men også frivillige fra TV-aksjonen. Kloppen, Furuseth, Ajkic og Steenstrup var alle veldig tålmodige med oss, og gjorde en kjempejobb for å løfte denne videoen til nye høyder, sier regissør og produsent Christer Dyngeland om jobben.
Måtte hoppe fra timeteren
– Til slutt må jeg også nevne vår prod.as Felix Andersen som vi snublet over på kortfilmfestivalen i Grimstad, hvor han sjarmerte oss i senk med sin pur unge entusiasme. Denne fikk han virkelig vist frem på produksjonen, da han spontant steppet inn som stunt-double for Else, tok på seg badedrakten hennes og hoppet fra 10-meteren for at vi skulle få det riktige bildet. En slik innsats blir ikke glemt, avslutter regissøren.
Involverte byråer

Markus Henriksen
B-foto
Felix Andersen
Prod.as
Øyvind Kvamme-Vik
Markedsdirektør
Andre involverte
Guri Berndtsson Sanders
Markedsleder TV-aksjonen
Rie Skogstad
Teamleder og Rådgiver frivillighet, TV-aksjonen