Tinemelk satte opp et eksperiment der de filmet og dokumenterte Saras (8) lek i skolegården, for så å utfordre toppidrettsutøveren og OL-vinneren Kjetil Jansrud til å kopiere Saras aktiviteter, i oppskalert størrelse.
– Aktive kropper i vekst trenger riktig påfyll i løpet av hverdagen og derfor tente vi umiddelbart på denne ideen, sier Linn Heidi Lunde markedssjef Tinemelk.
Filmen ble sluppet på Facebook og responsen har vært overveldende med over 1,6 millioner organiske visninger og godt over 5000 delinger i løpet av den første helgen.
– Som foreldre selv har vi ofte snakket om hvor aktive barna våre er og om vi hadde greid holde følge med dem. Så dette var et utrolig morsomt prosjekt å være med på, sier TRYs Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke, kreatørene bak kampanjen.
– Og når vi ser hvor tungt Kjetil hadde det under innspillingen er vel konklusjonen at vi ikke hadde greid det, ler Jørgen.
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2016 Film
-
Gullblyanten 2016 Onlinefilm
-
Gullblyanten 2016 Håndverk