







Salget av Donald Duck & Co. har nå flatet ut, etter en nedgang de senere årene. Dette ifølge marketingdirektør Anders Krokfoss, som er optimistisk på Donalds vegne. Den siste annonsekampanjen har vært å se i D2, børssidene i DN og i en rekke av Egmont Hjemmet Mortensen sine egne utgivelser. I tillegg har en duckifisert DM gått ut til 90.000 husstander.
Vi ønsker å fri til den type foreldre som bryr seg om hva barn konsumerer av underholdning. Vi mener Donald er både et godt og viktig tilbud, og vi vet at vi vil treffe mange bevisste foreldre som setter lesing og leseglede høyt i denne kampanjen, fortalte Anders Krokfoss nylig til Etterbørs i DN.
Voksne som forstår et kvekk. Løsningen er basert på den enkle innsikten om at de som skal kjøpe bladet, nødvendigvis ikke er de som primært leser det.
Målet har vært å etablere Donald Duck & Co. som et høydepunkt i helgen for barna, på samme måte som utgivelsene hvor annonsene er plassert er et høydepunkt for de voksne, forteller tekstforfatter Petter Andersen.
Team i Bates United:
Tekstforfatter: Petter Andersen
AD: Anders Asheim
Konsulent: Morten Kjærnes
Prosjektleder: Bente Lund-Hansen
Foto: Alexander Kayambakis
Involverte byråer

Bates