
I filmen møter vi en liten gutt, som ikke helt uten videre finner seg i at moren skal dra noe sted.
– Marius ville ta vare på det enkle i ideen ved å rendyrke en like enkel historiefortelling. Å faktisk få det til som en «one-take» er derimot ikke enkelt, men er det én norsk regissør som kan få det til så er det jo han, sier Stein Simonsen, kreatør i Anorak.
Juleminne
Kampanjemusikken er fra Marie Klåpbakkens «Juleminne», som nettopp handler om å reise hjemmefra for å jobbe i jula. Låten går igjen også i andre deler av kampanjen, som på radio – hvor noen av de som er på jobb i juledagene får personlige hilsninger fra sine egne barn.
– De fleste vi snakker med som jobber i kommune- og helse-Norge på julaften sier at det ofte er en både hyggelig og meningsfull vakt. Men, at det er vanskelig å reise fra sine nærmeste. Vi vil at alle som savner en som er på jobb på jula skal vite at noen er takknemlige for at de har lånt dem bort. De trengs på jobb sånn at alle kan få en trygg og god jul, sier markedsdirektør i KLP, Pia Fiskvik Karfjell.
Involverte byråer

Janne Espevalen
Kundeansvarlig rådgiver
Marius Holst
Regissør

Sagveien Resort Radioproduksjon