Kø i kassa eller kassa på døra?
Hvorfor stikke innom butikken når butikken kan stikke innom deg? Oda bygger videre på sitt «Sånn»-konsept ved å sette en tur i butikken opp mot det å få matvarene levert på døra. Deretter stiller de rett og slett spørsmålet: Sånn eller sånn?
Aktuelt byrå
POL
Oda har det siste året utfordret de etablerte lavpriskjedene på pris. «Like lave priser, levert på døra» har vært budskapet. Det har tydeligvis folk fått med seg for det viser seg at prisoppfattelsen av Oda har nærmet seg de etablerte lavpriskjedene på rekordtid. Og i 2022 gikk Oda helt til topps i 2 av 3 kåringer på VGs matbørs, lavprisbutikkenes hellige gral.
Nå som Oda kan matche lavpriskjedene på pris var det på tide å prate om hva som skiller oss fra resten av lavprisbutikkene, nemlig hjemlevering. Og det fine med hjemlevering er ikke bare det du får, men også alt du unngår. Enten det er kø i kassa, barn som går bananas eller handleposer som revner. For de som kikker ekstra nøye på filmene, er det plassert ut noen «easter eggs» i form av noen «produkter» som man slipper hos Oda.
På radio er kampanjen tatt ut gjennom «Odas butikktrafikkmeldinger», der du får servert rapporter direkte fra vanlige matbutikker om hindringer du du møter på hvis du velger å stikke innom butikken akkurat nå. Og da er det kanskje bedre å få matvarene levert hjem?
Bærepose
Kø
Trass
Nå er ikke vi helt upartiske, men at det er enkelte fordeler med å slippe å gå innom butikken, iallfall innimellom, tror vi de fleste kan være enige om.
Kampanjen går i disse dager på TV, online video, radio og utendørs. POL står bak kampanjen og Kavar Singh fra Aparent har stått for regi. Verdens Sterkeste Mann står bak radioproduksjonen.
Involverte byråer
Bjarte Arneson
Regissør
Orange Blue Supervision Music Supervision
Andre involverte
Håkon Wik
Ansvarlig hos Oda
Ane Longe Gaski
Ansvarlig hos Oda