Kondomeriet inntar TV-stuen
Kondomeriet har for første gang utviklet reklamefilm for TV. Tiden er moden for et uanmeldt besøk hjemme i de norske stuer, sier markedssjef Marius Andersen.
Aktuelt byrå
BåL reklamebyrå
Kondomeriet har i snart 20 år vært markedsleder innen erotiske leketøy. Nå har de sammen med BåL og Dallas film utviklet reklamefilm.
Vi har bidratt til å fjerne tabuer og flytte folks preferanser i forhold til sexleketøy, og mener at tiden nå er moden for et uanmeldt besøk hjemme i de norske stuer. Med humor og glimt i øyet vil vi gjerne bidra til å vekke folks lyster, og som pioneren mener vi det var på tide å gjøre det på TV, for hele det norske folk, sier markedssjef Marius Andersen i Kondomeriet.
Ikke hverdagskost Det er ikke hverdagskost at en tilbyder av sexleketøy går tungt på TV, men mye har skjedd i forhold til folks aksept overfor slike produkter sier konsulent i BåL, Bernt A. Bakken.
Men det er fortsatt tabuer og fordommer der ute, og det må vi respektere. Likevel har vi har lagt vekt på at Kondomeriet faktisk er en premissleverandør i markedet, og dermed i posisjon til å påvirke folks oppfattelse av bransjen i positiv retning. Det er det vi håper å få til med disse filmene, avslutter Bakken.
En kreativ utfordring Kondomeriet er hva de fleste kreatører vil kalle en morsom kunde, i den betydning at det er her det kan lages virkelig sprek reklame. Utfordringen vår har vært å holde balansen i budskapet å unngå at det blir plumpt, uttaler kreativ leder Eivind Lislevand. Filmene bygger på konseptet «Ingenting kommer helt av seg selv» som også er nytt og utviklet i BåL.
Det er laget en 30-sekundersfilm, og tre 15-sekundersfilmer for TV og utvalgte nettsteder. I tillegg er det utviklet web-løsninger og butikkmateriell. Film 1 begynner å gå på TV i dag.
Team: Eivind Lislevand, Bernt A. Bakken, Jan Ove Kongsvik og Kristian Olsen.
Produksjonselskap: Dallas film as.
Regi: Nils-Peder Sand.
Produsent: Arnt Egil Andreassen.
(RED)Foto: Thomas Løkkeberg.
Etterarbeid: Fragments/Megaphon.
Ansvarlig hos Kondomeriet: Marius Andersen.
Involverte byråer
BåL reklamebyrå