Avo Consulting spesialiserer seg på å løse forretningsmessige utfordringer ved hjelp av teknologier som automatisering og kunstig intelligens. Som en lettbent, men fagsterk utfordrer til de tradisjonelle konsulentkjempene, har selskapet siden oppstarten i 2016 gått fra fem til mer enn 80 ansatte.
– Avo er virkelig et unikt firma. Gründerne har en kombinasjon av faglighet, forretningsteft og lekenhet som både kunder og potensielle medarbeidere graviterer mot. Utfordringen når de nå har blitt et stort selskap, var tydelig: Hvordan gjenspeile denne X-faktoren i alle kommunikasjonsflater?, sier kreativ leder Svein Haakon Lia i Bleed.
Det bærende elementet i Avo Consultings nye profil, er å reflektere selskapskulturen gjennom en visuell lek med ordbildet Avo.
Først og fremst mennesker
– Vi ønsket en visuell profil som var i tråd med hvem vi er og hva vi står for. Vi har unik ekspertise innen robotisering, dataanalyse og maskinlæring, men faktum er at vi først og fremst jobber med mennesker og alt det endring innebærer. Derfor var det viktig at profilen formidlet noe av den magien som oppstår når kundene våre lykkes og finner gleden i de endringene som skjer. Bleed forsto oss fullt ut og viste en unik evne til å omsette våre tanker til konkrete forslag. Profilen de har utviklet representerer noe av DNA'et til alle som jobber i Avo og vi føler at vi skiller oss ut med lekenhet og glimt i øyet, sier partner og medgründer Bjørn Bergholt.
Den nye identiteten ble lansert denne uken, til stor entusiasme blant selskapets ansatte. Arbeidet med å bruke profilen i høstens rekrutteringsprosesser på universiteter og høyskoler, er godt i gang.
Flinke folk med glimt i øyet
– Der den gamle visuelle identiteten kommuniserte Avo som et vanlig konsulentselskap, tør den nye spille langt mer på selskapets suksessoppskrift: Skikkelig flinke folk med glimt i øyet, som effektivt skaper resultater for kundene sine ved hjelp av den siste teknologien. Kampen om de rette hodene er stor i konsulentbransen er stor, og vi er sikre at at den nye visuelle identiteten vil bidra til å vise markedet hvem Avo virkelig er, sier strategisk rådgiver og daglig leder Christoffer Nøkleby i Bleed.
Involverte byråer
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2019 Identitet