Kundeklubben for deg som elsker blomster

Floriss har butikker over hele landet som formidler blomsterglede og produkter av topp kvalitet. I mars 2021 lanserte de Floriss Fordel; en kundeklubb som skal bidra til omsetningsvekst, flere butikkbesøk og fornøyde, lojale kunder.

1

I samarbeid med Floriss har Fjuz utformet den visuelle profilen og slagordet Kundeklubben for deg som elsker blomster. Vi har laget kommunikasjonen til digitale og trykte flater og designet butikkmateriell og malen for nyhetsbrev. Blomster er synonymt med glede for mange – og det ble utgangspunktet for den visuelle identiteten til Floriss Fordel. Gult er valgt som en gjennomgående farge nettopp fordi den representerer energi og varme.

2

Ikke minst syns den godt på skjerm og trykte flater; et viktig poeng når målet var å skape oppmerksomhet rundt lanseringen. Fargen er hentet fra logen til Floriss for å skape en tydelig tilknytning til merkevaren. I arbeidet med å utforme slagordet har vi videreført positiviteten og overskuddet. Kundeklubben for deg som elsker blomster er ment å være inviterende, varmt og inkluderende.

3
4

Flere medlemmer, flere kunder

Målet med kundeklubben er å utnytte dens fulle potensial som markedsføringskanal. Den gir unik innsikt i kundene og deres kjøpsmønster, noe som igjen tas ut i relevant og verdifullt innhold til målgruppen. Medlemmene av Floriss Fordel mottar nyhetsbrev to ganger i måneden med sesongaktuelle artikler, DIY-tips og gode tilbud. De får også et digitalt rosekort som gir 169,- i rabatt på hvert 6. kjøp av roser. Vi har en høy åpningsrate på nyhetsbrevene sett i forhold til andre sammenlignbare aktører.

Vi har allerede nådd første delmål om antall medlemmer i Kundeklubben – og ambisjonen er selvsagt å rekruttere mange flere! Rekrutteringen foregår hovedsakelig i butikk med plakatering og dialog med ansatte, i tillegg til betalt og organisk markedsføring i sosiale medier. Er du ikke medlem i Floriss Fordel ennå, kan du bli det her.

Involverte

M

Marianne Holtet

Markedssjef i Floriss