Kunsten å handle smart til fest

Etter en tung lansering av sitt konsept «Kunsten å handle smart», er Obs og SMFB nå klare med en ny kampanje under samme paraply. Denne gang for festdrakter.

93352 6dd86 original
93353 408f7 original

– Det er veldig fint med bunad, men det er også veldig kostbart. Obs er folkelig og opptatt av å tilby gode produkter til gode priser som flest mulig kan unne seg. Så for alle som ikke eier en bunad eller ønsker å bruke så mye penger på å kjøpe seg en, kan de være bådefestfine og stolte i våre smarte festdrakter istedenfor, sier markedssjef Stine Sjølie i Obs.

Kampanjen tar utgangspunkt i de mange «reglene» definert av bunadspolitiet, og gir folk humoristiske tips til hvordan man kan svare for seg gjennom oppdiktede historier dersom man blir stoppet av bunadspolitiet når man går med festdrakt fra Obs.

– Vi respekterer selvfølgelig alt håndverk og flid som ligger bak en tradisjonell bunad, men derfor er det et lite paradoks at så dyre plagg ofte tas i bruk der faren for å søle på dem med is og ketchup er størst, sier kreatør Alexander Gjersøe i SMFB.

Kampanjen viser alt du kan tillate deg å gjøre i en festdrakt fra Obs uten å ha nerver for at den skal bli ødelagt. Dette følges opp med produkter som viser at Obs har alt du måtte trenge for en vellykket 17.mai-feiring.

Om det nye hovedkonseptet har markedssjef Sjølie dette å si:

– «Kunsten å handle smart» ble lansert i mars. Vi er Norges eneste hypermarkedkjede, som betyr at vi har butikker med god plass, bra med parkering og et enormt utvalg av både matvarer og mye annet til veldig gode priser. Kort og godt et smart sted å handle. Tidligere har vi så og si kun kommunisert pris og produkt så det er på tide å kommunisere de mange unike fordelene kundene får ved å handel på Obs. Og vi ønsker ikke bare å snakke om oss selv og de rasjonelle grunnene til at folk burde handle hos oss. Vi vil bredde betydningen av smart-begrepet, og på en måte som gjør det både relevant og morsomt å handle smart. Og det synes jeg kampanjen for festdrakter klarer.

Kampanjen består av to filmer for TV og seks filmer for sosiale medier og online video, samt egne uttak for utendørsflater, radio og VG.no.

Flere steder i byen er det satt opp egne Clear Channel-montere med utstilte festdrakter og en knapp du kan trykke på om du trenger en unnskyldning i forbifarten.

I tillegg er det laget en egen SMS-tjeneste der du sender kodeord «Festdrakt» til 27222 og får hjelp til å svare for deg om du skulle være så uheldig å bli konfrontert av bunadspolitiet.

Obs festdrakter radiospott

93354-b4d1e-original.mp3
Last ned

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2019 PR