Ladbart leg fra BankID

Med BankIDs nye tjeneste, blir mobilen leg. Anorak NoA står bak kampanjen.

00 Forside

3,5 millioner nordmenn bruker BankID-appen jevnlig. Nå lanseres en ny og etterspurt tjeneste, nemlig legitimasjon på mobil i BankID-appen.

– Mange har lenge ønsket seg leg på mobilen. Hele 85 prosent av de unge, ifølge våre undersøkelser. Med denne tjenesten gjør vi legitimasjon tryggere og mer knirkefritt for alle, både de som viser og de som sjekker. Vi bidrar samtidig til å redusere problemer som glemt leg, pass og førerkort på avveie, og ikke minst bruk av falsk leg. Med dette blir også BankID-appen noe mer enn bare BankID, som er et viktig strategisk steg for selskapet, sier Ida Håvik, leder for marked og kommunikasjon i BankID BankAxept.

01 foliering
02 klistermerke
03 snakk
04 adshel

– Målet med kampanjen er at så mange unge som mulig skal fange opp nyheten og ta i bruk tjenesten. Humor spiller derfor en viktig rolle i kommunikasjonen, og vi beveger oss ut i kanaler og formater som er helt nye for BankID, legger markedsansvarlig Bjørn Granlund til.

Det er Anorak NoA som står bak kampanjen og filmene er produsert av Pravda med Meriam Braanaas på regi.

– Dette er en kjærkommen nyhet for alle som har danset rundt med passet hengende ut av baklomma på byen. At man nå kan bruke mobilen for å legitimere seg betyr ikke bare at legitimering har blitt tryggere og enklere. Det betyr også at alt som gjelder for mobilen din, nå også gjelder for legitimasjonen din. Endelig en legitimasjon man kan lade, knuse skjermen på og skru av på kino, sier kreatørkvartetten Tone Jansson, Peter Power, Lars Holthe og Andrea Lütken.

– Man sier jo ofte at kampanjer bør tas ut integrert og 360 på målgruppens premisser, for best effekt. Det er lenge siden vi har fått lage så mange tilpassede ideer, uttak og budskap til ulike kanaler som i denne kampanjen. Alt styrt av målet om å informere, engasjere og aktivere de unge. Så da laget vi kampanjen primært til TikTok, utendørs og digitalt. Takk til en modig og ambisiøs kunde som er kompromissløs på mål og målgruppe, sier Tina Wesselsen, kundeansvarlig rådgiver i Anorak NoA.

01 Merch
02 Legdoktorn
03 Influ

Andre involverte

B

Bjørn Granlund

Markedsansvarlig i BankID

I

Ida Håvik

Leder Marked og kommunikasjon i BankID

H

Hege Steinsland

Kommunikasjonssjef i BankID