Lanserer nytt Rimi-konsept

Med filmene «Middags-Gunnar» og «Årets Mamma» lanseres Rimis nye reklamekonsept for fullt. McCann står bak. Se filmene her.

15805 28fb0 original
15807 be778 original
15808 5397d original
15809 15239 original

«Det koster så lite»-konseptet skal minne folk på å gjøre litt mer ut av hverdagen.

Når man handler på Rimi, får man både tid og penger til overs. Og dette overskuddet kan man for eksempel bruke på å glede noen man er glad i, forteller Rimis markedssjef Henning Eriksen.

Etter mange år hos Kitchen, valgte Rimi i november i fjor McCann som nytt byrå. Og nå er de klare til å rulle ut det nye konseptet med en integrert kampanje i alle tenkelige kanaler. Foruten de to 40-sekunders profilfilmene, består kampanjen blant annet av promotionfilmer, radiospotter, ny nettside, kundeaviser, lokalannonser, butikkplakater, kasseskjermer, bildekor og internaktiviteter.

Rimi satser bredt på det nye konseptet, fordi det ivaretar både rasjonelle og emosjonelle argumenter. Det bidrar dessuten til å gi Rimi en tydelig rød tråd i all sin kommunikasjon, forteller Pia Martinsen Mellbye, markedsdirektør i ICA Norge.

Total makeover Det nye konseptet lanseres samtidig med at Rimi lanserer sin nye logo og starter en omfattende ombygging av sine butikker.

I løpet av et par år vil alle butikkene være bygget om for å skape en bedre, billigere og enklere handleopplevelse for norske familier, forteller Martinsen Mellbye.

Teamet i McCann har bestått av Annette Briest Kriszat, Jeppe Christoffersen, Sigurd Solberg, Nettan Stubberud, Hanne Bismo Steen, Beril Holte Rasmussen, Per Ivar Grenness og Paal Tarjei Aasheim.

Profilfilmene er produsert av Motion Blur ved Ola Narum Berg og Espen Horn, mens Johan Tappert har hatt regien. Promotionfilmene produseres av Toxic, mens radiospotene produseres av Sagveien.

I mediespilleren: To profilfilmer, en promotionfilm, en annonse og to radiospotter.

89c0015e-49db-4224-b65d-4969fb2919af.mp3

15804-cc772-original.mp3
Last ned

3db694fa-2886-470d-932c-738a95aa5195.mp3

15806-a61eb-original.mp3
Last ned

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo