



Samme dag som Oslo åpnet opp igjen, gikk Vipps på lufta med en kampanje som både skal heie på og bidra til å gi utelivet en best mulig start etter å ha vært stengt i syv måneder. Kampanjen er allerede å se ute i Oslos gater, og mer kommer.
Har du tenkt deg ut 4. og 5. juni kan det forresten være en god idé å betale med Vipps. Vipps har nemlig satt av 200.000 kroner til å ta regninga for tilfeldige utvalgte som betaler restaurantbesøk med Vipps den helgen. Pengene vippses tilbake, med en oppfordring om å bruke dem på å dra ut en gang til.
– At restaurant- og serveringsbransjen endelig får åpne igjen, er noe vi vet veldig mange har gledet seg veldig til, inkluderts oss. Gjennom pandemien har også flere og flere restauranter, utesteder, cafeer og barer på ulike tidspunkter begynt å ta i bruk Vipps som betalingsløsning. Det er vi både glade for og stolte av. Så når vi skjønte at åpning sto på trappene hadde vi lyst til å gjøre noe som kunne gi utelivet en best mulig start. At vi nå har fått til en løsning som gjør at vi kan ta regninga til mange av dem som drar ut, så de kan dra ut en gang til, synes vi er en Vippsete og relevant måte for oss å bidra på. I tillegg synes vi hele bransjen fortjener en hyllest etter en veldig vanskelig tid, sier ny leder for Marked og Merkevare i Vipps, Lars Istre.
Foto er ved Andreas Kleiberg i Hest Agentur, og neonskiltene er produsert av Naughty Neon.
Involverte byråer

Silje Strømmen
Content
Lars Holthe
Art Director
Emma Thorén
Produsent
Nökkvi Thorsteinsson
Motion
Ole Henrik Dyrseth
Produsent
iProspect Mediebyrå
Andre involverte
Caroline Nilsen
Ansvarlig hos kunde
Christian Lindemann
Ansvarlig hos kunde