LG – 4 MM (en ekstraordinær produktdemonstrasjon
Hvordan skulle vi få målgruppen til å oppleve hvor tynn en LG OLED-TV egentlig er? Og hvordan spre ordet?
Aktuelt byrå
M&C Saatchi Stockholm
Bakgrunn
LG Electronics er en av de ledende selskapene innen forbrukselektronikk, men har ikke maktet å etablere en sterk posisjon på det nordiske TV-markedet. Det er ikke en merkevare som tech-magasiner eller hifi-nerder snakker om, generelt sett. Men så lanserte LG sin nye OLED-TV, verdens største og tynneste (bare 4 millimeter).
Utfordringen
Hvordan skulle vi få målgruppen til å oppleve hvor tynn en LG OLED-TV egentlig er? Og hvordan spre ordet?
Strategien
Den nye TV-modellen er en sann hifi-revolusjon som inkluderer en 55-tommers skjerm som er buet, en bildekvalitet som er uslåelig og mye mer. Du kan ikke forestile deg hvor tynt 4 millimeter faktisk er, og det var innsikten vi ville dramatisere. Strategien kort fortalt: Det rette budskapet på rett plass til den riktige målgruppen.
Utførelsen
Det gikk opp for oss at det ledende nordiske hifi-magasinet Sound & Vision også var nøyaktig 4 millimeter tynt. En tilfeldighet som ledet til en unik produktdemonstrasjon på magasinets rygg.
Resultater
Den unike produktdemonstrasjonen og medieplasseringen ble publisert på magasinryggen til Sound & Vision, noe som fort nådde oppmerksomhet hos over 500 teknologi-nettsteder og blogger rundt i verden, inkludert Gizmodo, Mashahble, The Verge, Feber.se, itavisen og computerwold.dk, noe som igjen ble spredd videre i sosiale medier og understreket slagordet til LG Electronics: It’s All Possible.
Involverte byråer
M&C Saatchi Stockholm