Inspirert av sin amerikanske stutslederkullega, Barac Kubama, driver Litago i disse dager valgkamp gjennom litago.no, Facebook, Twitter, blogg, Instagram, Vine, Spotify, nettbannere og boards. Folk og fe har også mulighet til å følge det pågående valgkamparbeidet gjennom filmsnutter på KuTube. Den nye landskua har dessuten sitt eget valgfjøs utenfor Oslo S. Her taler Litago til velgerne, deler ut flyere og buttons og kysser babyer, for å nevne noe. Jurbefolkningens representant gjør rett og slett det en reell stutsministerkundidat må gjøre for å bli valgt.
Men kampanjen har også en seriøs undertone. I tillegg til at Tine ønsker at Litago skal velges i kiosk og butikk, har meieriprodusenten et håp om at leken med det politiske universet kan bidra til en bevisstgjøring blant unge som ellers ikke ville vært interessert i valget.
– Med nærmere 160.000 likes på Facebook, har Litago en nesten dobbelt så stor fanskare som Høyre og Arbeiderpartiet til sammen. Vi ønsker å bruke vår påvirkningsmulighet på en samfunnsnyttig måte. Derfor oppfordrer vi folk og fe over 18 år til å bruke rauteretten, sier Martina Ohlsson, merkevaresjef i Litago.