Litago har en demokratisk tradisjon for å la målgruppen bestemme hvilke smaker de skal lage så i sommer skrev vi under Litago-kartongen: Hvilken smak vi du ha? Målet var å gi målgruppen mulighet til å engasjere seg i merkevaren.
For å finne ut hvilket av forslagene vi faktisk skulle lage ville vi utvikle en lek for de virkelig lidenskapelige fansene. Vanligvis har deres engasjementet vist seg på Facebook, på kampanjesider og gjennom apper, men nå ville vi skape en analog og lokal entusiasme i tillegg. Erfaringen tilsier at jo mer målgruppen engasjerer seg jo mer Litago drikker de og jo flere venner drar de med seg i engasjementet.
Litago Ku-tur var en lek der små fysiske Litago-kuer med fem ulike smaker skulle gjemmes og finnes av fans over hele landet. Den kua som oppnådde flest poeng avgjorde Litagos nye smak!
For å å øke engasjementet og gjøre det lettere å lete kunne man også laste ned Litagos egen Ku-lokkapplikasjon! Med denne kunne du raskt finne ut om det var noen kuer i nærheten av deg og få hjelp til å finne dem. Man kunne også bruke appen til å registrere funnet og laste opp nytt gjemmested.