Litagos mørke side
Under lanseringen av Litago Mokka kunne du sette bart og briller på Lars Sponheim og Jens Stoltenberg ved hjelp av Tekst-TV.
Aktuelt byrå
DIST Creative
Løsningen var en del av en større kampanje under konseptet «En ny og litt mørkere side av Litago», som er utviklet av Dist Creative.
– Litago har jo alltid vært en veldig snill og leken merkevare, så når de først skulle lansere en mørkere smaksvariant, øynet vi muligheten til å vise en litt mer rampete side av Litago enn tidligere. sier kreatør Finn Knudsen.
De som fikk vite om løsingen kunne ved hjelp av 10 påfølgende Tekst-TV sider også flytte og bytte motiver ved hjelp av fjernkontrollen. Kreatørene syntes det var spennende at en så «gammel» kanal kunne bli så interaktiv.
– Det var morsomt når vi fikk se sidene live, og at det faktisk funka slik vi hadde det oppi hodet. Det ble nesten som et gammelt dataspill, sier kreatør Eirik Sørensen.
Se presentasjonsfilm i mediespilleren for beskrivelse av hvordan løsningen fungerte.
TV2 ble tidlig en partner i prosjektet. Kanalen selv likte konseptet så godt at kampanjen ble tatt inn redaksjonelt i ungdomsprogrammet Waschera. Her ble det holdt en egen konkurranse hvor folk ble oppfordret til å bruke Tekst-TV løsningen og sende inn bilder til programmet.
Eksperimentering. – Litago er en leken merkevare og målgruppen har blitt vant til at vi eksprimenterer litt. Enten det er nye smaker eller noe så annerledes som en kampanje på Tekst-TV. Og det vil vi selvsagt fortsette med i fremtiden også, sier markedssjef i Tine, Kristian Lyse.
Teamet ønsker å sende en stor takk til Mette Smeby og til Geir Hansen i TV2.
– De har jobbet knallhardt med å progge Tekst-TV løsningen. Det er ikke så lett som det ser ut som, sier teamet.
Involverte
Byrå: DIST Creative
Kreativt team: Finn Knudsen & Eirik Sørensen
Konsulent: Morten Isachsen
Viral konsulent: Martine Kveim
Ansvarlig hos kunde: Kristian Lyse
Ansvarlig hos TV2: Mette Smeby
Produksjon hos TV2: Geir Hansen
Dokumentasjon: No Reel Film
Involverte byråer
DIST Creative