Livet på pause
Det har aldri stått flere nordmenn i kø for et livreddende organ enn nå. Dette er temaet for kampanjen «Livet på pause» som WAL har utviklet for og med Stiftelsen Organdonasjon.
Aktuelt byrå

WAL (We Are Live)

Hoveduttaket i kampanjen var et stunt utenfor Rikshospitalet der det ble satt opp en kø av hundrevis av bagger og kofferter. Disse representerte alle de som venter på et nytt organ. De må nemlig ha en «ventebag» klar, i tilfelle de får en telefon fra Rikshospitalet og må inn på kort varsel. Det er nemlig der alle organtransplantasjonene i Norge blir gjennomført. Som en del av stuntet ble det også laget en Instagram-story i 29 deler på over 7 minutter, som fulgte køen fra start til slutt.
I tillegg til stuntet bestod kampanjen av digitale boards, print, radio og uttak i sosiale medier.
Radioreklame

Involverte byråer

Casper Evensen
Kreatør
Hanna Wennstam
Kreatør
Involverte
Aleksander Sekowski
Ansvarlig hos kunde
Cathrine Kildal
Ansvarlig hos kunde
Linda Melling Øiehaug
Ansvarlig hos kunde
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2021 Veldedig