Butikken selger kjente merkevarer til lave priser og fører i dag merker som blant annet Loréal, Redken, Maybelline, Wella og OPI, og de får stadig inn nye merker og produkter.
Logo, kommunikasjonskonsept, fargepalett, valg av typografi, animasjoner og design av butikkelementer er utarbeidet av Los & Co.
– Hos Loco er alle velkomne, og det har hele tiden vært fokus på å lage en identitet som oppleves som positiv, inkluderende og folkelig. Konseptet skiller seg fra tradisjonelle kosmetikkbutikker, noe vi ville tydeliggjøre i profilen.
Resultatet ble en dynamisk logo med enkle former som også kan gjøres om til et smilende fjes. Loco-fjeset kan få uante mange ansiktsuttrykk, og egner seg godt i kommunikasjon på både fysiske og digitale flater. Ved hjelp av logobruken, karakteristisk typografi og en distinkt oransjefarge tar Loco en egen plass i markedet.
– Vi håper mange vil la seg sjarmere av et blunkende fjes blant balsam og barberhøvler, og gleder oss til å følge Loco videre, sier Vivian Ramfjord, designer i Los & Co.
I løpet av året har Loco planer om å åpne flere nye butikker rundt om i landet.
Involverte byråer
Los & Co