Lokket kunder med mygg

Åkestam Holst har gjort nok et vellykket stunt for Playground Outdoor Equipment Stores.

15153 acc79 original

Nordmannen Lars Holthe, AD i Åkestam Holst, forteller.

– For å vekke alle friluftsmenneskers oppmerksomhet bestemte vi oss for å løse et problem de alle har felles om sommeren: Myggen. Vi sendte to praktikanter ut i den svenske villmarken med et oppdrag: Finn mengder med mygglarver. Samtidig, i en av Playgrounds butikker i sentrale Stockholm, bygget vi opp et nytt hjem til larvene. Etter et par dager i myggburet var mygglarvene erstattet med fullvoksne og blodtørstige mygg.

Våghalsene som gikk inn i myggburet for å teste myggproduktene fikk belønning i form av rabatt.

– En prosent for hvert myggstikk. Takk være stor medieoppmerksomhet fant mange nysgjerrige kunder veien til myggparadiset i Playground-butikken, forteller Holthe.


Involverte byråer

Åkestam Holst