(L)otto-millionærer er ikke som andre millionærer

Nå er neste kapittel om at «Lottomillionærer ikke er som andre millionærer» klart. Det er POL som står bak kampanjen som begynner å rulle i disse dager. Dette er første del av en større profil-kampanje for Lotto som vil strekke seg over en lengre periode.

Lotto biff

Få andre reklamekonsepter har bestått like lenge som Norsk Tippings konsept for Lotto. Gjennom et kvart århundre har «Lotto-millionærer er ikke som andre millionærer» blitt et begrep de aller fleste kjenner godt.

Nå slipper Norsk Tipping sin Lotto-film nummer 54 og denne gang med en helt ny vri. Det er nemlig ikke bare Lotto-vinneren vi blir bedre kjent med denne gangen men også Lotto-vinnernes hund. Nærmere bestemt Otto.

Gjennom flere filmer får vi innblikk i Ottos tanker og et skråblikk på det å bli Lotto-millionær. – Otto har jo sin egen versjon av hva som egentlig skjer, sier det kreative teamet Janne Brenda Lysø og Christian Lauritzen i Pol som står bak ideen.

– Men det betyr ikke at gleden ved å vinne er noe mindre, sier de. – Det fine med Otto er jo at han er en hund. Han bryr seg ikke om penger, men de små gledene i livet. Men selvfølgelig, å vinne i Lotto åpner jo noen nye dører for både to- og firbente.

Se de nye filmene her: (saken fortsetter under).

Regissør for Otto-filmene er Lars Kristian Flemmen, kanskje mest kjent fra tv-produksjoner som «Parterapi» og «Jul i Blodfjell», men nå også som regissør i Tangrystan.

– Lotto er hele Norges favorittspill, så i innsiktsarbeidet har vi lett etter situasjoner som mange kan kjenne seg igjen i, sier Tove Kristin Liberg i Norsk Tipping.

– Vi vil treffe den norske folkesjela og samtidig sette i gang drømmene om hva man vil gjøre om man vinner i LOTTO. Lottomillionær-filmene bygger på humor og sjarme, og denne gangen med en vri vi håper det norske folk vil like. Vi vet at mange familier har hund, så hvorfor ikke få innblikk i hva som skjer når hunden står i sentrum.

Andre involverte

K

Kristin Røe

Ansvarlig hos kunde