Ludvig (91) har sjarmert nesten 300.000 nordmenn på Facebook

Med et ønske om ujålete hverdagsromantikk har Ludvig skapt engasjement og franske følelser for OsteCompagniet og osteserien Le Rustique i sosiale medier.

89245 feb76 original

Kjersti Rosén Sæthre, merkevaresjef i OsteCompagniet, ønsket å lage en film som handlet om om å sette pris på enkel hverdagsglede og ukomplisert romantikk. Dermed startet jakten på personen som kunne snakke fritt om nettopp dette. Sammen med det kreative byrået Patchwork lette hun høyt og lavt etter en person med livserfaring, varme og formidlingsevne.


Svaret fant de i Ludvig Jøssund (91) fra Røa. En mann med hjerte for enkel romantikk og det å legge bort alle skjermer og se hverandre. I et gammelt hus på Eiksmarka skapte han og venninnen Mette Juel nostalgi og franske følelser ved hjelp av god ost. Filmen ble publisert på Facebook før påske og det er ikke bare tematikken som er populær. 91-åringen viser stjernekvalitet.


– Dette er kjempegøy! Alle har nok godt av å tenke litt som Ludvig i blant og vi er sprekkstolte av filmen som suser av gårde på Facebook, forteller Merethe Nyvold Johannessen, byråleder i Patchwork Norway.


Byrålederen forteller videre at et godt manus og strålende casting har vært grunnlaget for denne suksessen. Målgruppen koser seg med filmen og ser den igjen og igjen, deler og kommenterer. Lenge leve kjærligheten!


Involverte byråer

92030 7317c original

Belong