Madcon overrasker frisørkunder i kampanje for TONO
Humørsprederne i Madcon fronter en ny kampanje for musikkrettighetsorganisasjonen TONO for å vise at musikk skaper stemning, uansett hvor du befinner deg.
Aktuelt byrå
Publicis Starcom
Kampanjen er laget av Starcom i samarbeid med Strand&Lund. Regissør på filmen er Trond Waaland Andersen i Skjemtefilm.
– Madcon er flotte representanter for norske låtskrivere, og et eksempel på noen som skaper glede enten musikken deres fremføres på festivaler eller som bakgrunnsmusikk hos en frisør. Det er viktig å sikre et bærekraftig musikkliv slik at det er mulig å leve av å lage musikk også i fremtiden. Derfor trengs det en bevisstgjøring overfor alle som benytter musikk i ulike kommersielle sammenhenger. Det er derfor vi har laget denne kampanjen, sier Willy Martinsen, som er kommunikasjonssjef i TONO.
TONO er et samvirke som eies og styres av norske komponister, låtskrivere, tekstforfattere og musikkforlag. TONO har i dag mer enn 28 000 norske medlemmer, og gjennom avtaler med tilsvarende selskaper i andre land forvalter TONO i praksis verdensrepertoaret i Norge.
– Gjennom å gi tillatelse til bruk av musikk på vegne av de som skriver og eier musikken, legger TONO til rette for bruk av musikk i Norge. Samtidig gir vi de som skaper musikken økonomisk mulighet til å kunne lage nye musikkverk til glede for alle musikkelskere. Dette er noe vi forsøker å få tydelig frem i vår kampanje, sier Martinsen.