Mafiatakter fra Burger King
Med gjentagende og meningsløs dialog leker Burger King med mafia-sjangeren i en ny radiokampanje for velkjente Whopper Cheese. Futatsu er byrået bak.
Aktuelt byrå
Futatsu Industries
– Kampanjen «Mob speak» tar utgangspunkt i klisjeen rundt mafiafolk, nemlig det faktum at de alltid insinuerer noe truende overfor andre ved å gjenta de uskyldigste ting om igjen og om igjen, forteller Futatsu Industries.
Ifølge markedsdirektør Sven Hars er Burger King opptatt av å bruke sjangre som målgruppen kjenner igjen, samtidig som verdens nest største burgerkjede ønsker være et fristed for de som ikke vil bli fortalt hva som er godt eller sunt.
– Whopperen er tyngdepunktet i vårt produktilbud med over fire millioner solgte hver dag. Ikke så rart at den blir utgangspunkt for diverse merkelige samtaler, sier Hars. Alle mafiadialogene begynner med at den ene rollefiguren spør hva den andre spiser, og så er de i gang. Det som spises er selvfølgelig Whopper Cheese.
a3f4cc16-5eb9-4f2e-8d34-b2e13dac8d47.mp3
26a003ae-1f37-4242-b529-8d309443437b.mp3
13541e7c-d8c2-4e5f-834e-88a2bed93caf.mp3
Involverte byråer
Futatsu Industries