![88481 2d82b original](https://kreativtforum.imgix.net/images/88481-2d82b-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=788&w=1400)
![88482 55d4e original](https://kreativtforum.imgix.net/images/88482-55d4e-original.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fm=jpg&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=788&w=1400)
Quarter Pounderen har en stor fanskare, men de begynner å trekke på årene. Unge mennesker har ikke det samme forholdet til produktet. Oppdraget var derledes å belyse produktet hos den ellers utilgjengelige målgruppen, og få dem til å smake.
Vi designet et online mobilspill. Du spiller karakteren QP-MAN. Han er en slags antisuperhelt som kan hoppe veldig langt hvis han får i seg nok Quarter Poundere. Målet med spillet er rett og slett å komme lengst mulig. Spilte du ofte fikk du forskjellige badges og da kunne du også vinne burgere. Du fikk da en digital kupong som kunne sveipes av en ansatt i disken hos McDonald’s.
I tillegg kunne en funksjon i spillet la deg utfordre vennene dine via Facebook. De ville da konkurrere i real-time mot et «ghost-run» av ditt beste løp.
Andre involverte
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2017 Håndverk